dinsdag 26 april 2011

MMO Traffic trekt Oliver Kern aan als performance en intelligence director

Online strategie-expert komt van Jagex om data-analyse naar een hoger niveau te tillen

MMO Traffic, een MMO-marketingorganisatie uit Nederland met een wereldwijd bereik, heeft Oliver Kern aangesteld als performance en intelligence director. In deze nieuwe rol is Kern verantwoordelijk voor de ontwikkelingen op het gebied van data-analyse binnen MMO Traffic. Zijn taak is om de efficiëntie en nauwkeurigheid van het eigen technologische marketing platform voor ontwikkelaars van online games verder te vergroten.

“Met ons geavanceerde affiliate platform zijn we een pionier op het gebied van nieuwe marketingtechnologie,” stelt Reinout te Brake, chief executiveofficer bij MMO Traffic. “Met zijn diepgaande kennis van de online gaming-markt en zijn talent en passie op het gebied van data-analyse is hij een perfecte aanvulling voor MMO Traffic. Bij ons streven om te blijven innoveren en ons platform nog effectiever te maken vervult hij een cruciale rol.”

Kern bepaalde voorheen de online strategie bij Jagex, dat massively multiplayer online role-playing games (MMORPG) ontwikkelt, zoals Rune Scape en War of Legends. Bij Jagex droeg Kern zorg voor de marketingstrategie van de organisatie. Hij heeft vele jaren ervaring als data-analist in de gaming-markt, bij goed bekende lokale en internationale organisaties.

“Het platform dat MMO Traffic ontwikkeld heeft, is niet alleen vernieuwend voor de online gaming-markt, maar ook voor de advertentiemarkt in bredere zin. Ik kijk ernaar uit om met het team samen te werken en de technologie verder te verbeteren. Dit platform zal de benchmark worden voor kwalitatieve traffic en hoge conversieratio’s door het juiste publiek aan de juiste game te koppelen”, stelt Kern.

MMO Traffic vergroot het spelersbestand van ontwikkelaars door de inzet van nieuwe kanalen om zeer gericht publiek aan te trekken en te converteren. MMO Traffic vertegenwoordigt een brede reeks van MMO games door gelokaliseerde content te bieden die appelleert aan alle soorten gamers, van casual georiënteerd tot hardcore MMO fans. De in eigen beheer ontwikkelde geo-IP targeting software aggregeert gedetailleerde microdata, die zeer waardevol is voor het plannen van op de regio gerichte advertentiecampagnes en creatieve, gelokaliseerde content.

Leden van het management van MMO Traffic, inclusief oprichters Reinout te Brake and Simon Usiskin, COO Jochem de Gruyter, Oliver Kern en Thomas Lee, zijn beschikbaar voor interviews op 2011 Festival of Games-conferentie. Daarnaast spreekt de onlangs aangestelde US operations director, en chief revenue officer Thomas Lee, tijdens de conferentie over de toekomst van free-to-play games.

Over MMO Traffic
MMO Traffic, onderdeel van de MMO Life Group met het hoofdkantoor in Nederland en een kantoor in de Verenigde Staten, is het grootste MMO Games-netwerk, gebruikmakend van affiliated partnerships met een wereldwijd bereik. MMO Traffic bedient zowel ontwikkelaars als affiliates door te beste content te koppelen aan hoogkwalitatieve doelgerichte traffic met als streven een gezonde winstgevendheid voor alle partijen. De internationale aard van het MMO Traffic-team met uitgebreide kennis van alle lokale markten plaatsen het bedrijf in een uiterst gunstige positie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten