maandag 3 december 2012

Centrify brengt mobile en zakelijke applicaties onder controle met nieuwe SaaS- en cloud-diensten

Oplossing gebruikt Microsoft Active Directory om Unified Identity Services voor datacenters, cloud-omgevingen en mobiele apparatuur te verbeteren, met één login voor gebruikers en één centrale identiteitsinfrastructuur voor de IT-afdeling


Amsterdam - 3 december 2012 — Centrify Corporation, leverancier van Unified Identity Services voor datacenters, cloud-omgevingen en mobiele apparatuur, introduceert een nieuwe Windows Azure cloud-oplossing als uitbreiding op de Active Directory van Microsoft. Bedrijven kunnen de toegang tot het groeiende aantal Software-as-a-Service (SaaS)-applicaties en andere cloud-diensten hiermee centraal beveiligen en beheren. Eindgebruikers kunnen gebruikmaken van single sign-on, zodat ze niet langer genoodzaakt zijn om wachtwoorden voor elke nieuwe applicatie te onthouden.

Door de snelle opkomst van SaaS en Bring Your Own Device (BYOD) zijn ICT-afdelingen steeds minder vaak de eigenaar van eindpunten en de infrastructuur waarop applicaties worden gehost. Gecentraliseerd beheer van de digitale identiteit van gebruikers, of ze nu lokale of cloudgebaseerde toepassingen gebruiken, biedt organisaties de controle en het overzicht voor een goede compliancy, kostenbesparingen en risicobeperking. Het ondersteunt bovendien de productiviteit en waarborgt veilige toegang voor mobiele werknemers.

Dankzij de nieuwe uitgebreide ondersteuning voor SaaS en cloud-diensten — gecombineerd met ondersteuning voor meer dan vierhonderd besturingssystemen, talloze applicaties op locatie en uitgebreide ondersteuning voor mobiele apparatuur — kunnen klanten van Centrify de Microsoft Active Directory nu inzetten voor identiteitsbeheer van een ongekend breed aanbod van lokale en cloud-gebaseerde systemen, mobiele apparatuur en applicaties. Centrify DirectControl for SaaS, de nieuwe Identity-as-a-Service (IDaaS)-oplossing van Centrify, zal voor het eerst worden gedemonstreerd tijdens de Gartner Identity & Access Management Summit in Las Vegas.

“De bedrijfsgrenzen beginnen steeds meer te vervagen als gevolg van samenwerking en uitbesteding en het samenbrengen van gegevens uit verschillende bronnen. Door het toenemende gebruik van mobiele apparatuur en cloud-diensten begint de grip van de ICT-afdeling op de informatie-uitwisseling te verslappen. Hierdoor wordt identiteitsbeheer belangrijker en gecompliceerder dan ooit,” zegt Ian Glazer, vice president Research bij Gartner. “ICT-afdelingen moeten de samenwerkingsmogelijkheden vergroten om te zorgen dat software as a service (SaaS) een verlengstuk van de organisatie wordt. Daarnaast moeten ze overwegen om een identiteitsbrug tussen de interne en externe ICT-infrastructuur te slaan om Identity as a Service (IDaaS)-oplossingen mogelijk te maken.”1

“Het Windows Azure cloud-platform is gebaseerd op Microsoft-technologie, waaronder security en identiteit met Active Directory”, aldus Karri Alexion Tiernan, Director van Windows Azure productmarketing. “Als partner en klant van Windows Azure breidt Centrify de functionaliteit van Windows Azure uit met een ‘on demand identity service’ voor datacenters, cloud-omgevingen en mobiele apparatuur, waarmee IT-afdelingen hun aanwezige vaardigheden en Active Directory-infrastructuur optimaal kunnen benutten.”

Single sign-on en een geïntegreerde infrastructuur voor identiteitsbeheer

Centrify DirectControl for SaaS stelt gebruikers in staat om via een browser met hun inloggegevens voor Active Directory op veilige wijze single sign-on (SSO)-toegang tot hun SaaS-applicaties te verkrijgen op elke PC, laptop of mobiel toestel, of deze zich nu binnen of buiten het bedrijfsnetwerk bevindt. Omdat steeds meer werknemers de voorkeur geven aan het gebruik van mobiele apparatuur, biedt Centrify daarnaast “Zero Sign-On” (ZSO) voor met iOS- of Android-toestellen. De oplossing biedt ondersteuning voor browsers en mobiele apps door veilige certificaten aan te leveren op de mobiele toestellen die bij de Centrify Cloud Service zijn geregistreerd. Via het krachtige MyCentrify-portaal van Centrify DirectControl for SaaS kunnen gebruikers met één klik toegang krijgen tot al hun SaaS-applicaties. Dit portaal biedt ook self service-functies waarmee ze hun mobiele apparatuur op afstand kunnen opsporen, vergrendelen of wissen, hun wachtwoorden voor Active Directory resetten en hun Active Directory-kenmerken beheren.

“Binnen onze organisatie maken steeds meer medewerkers gebruik van cloud-diensten en -applicaties die geen deel uitmaken van onze bedrijfsinfrastructuur. We willen onze IT-afdeling en gebruikers helpen om de grip op deze diensten te behouden. Het gebruik van single sign-on en wachtwoordbeheer voor de meest uiteenlopende applicaties en diensten is een uitstekende manier om in deze behoefte te voorzien”, zegt Dave Miller, ICT-manager bij Front Porch, Inc. “Centrify biedt ons een centrale locatie voor het beheer van onze accounts en wachtwoorden en de mobiele toestellen waarmee toegang tot onze applicaties wordt gezocht. Dit stelt ons in staat om de productiviteit van onze gebruikers te vergroten. We zijn dan ook bijzonder onder de indruk van deze oplossing van Centrify.”

De cloud-dienst van Centrify kan op eenvoudige wijze in gebruik worden genomen en naadloos worden geïntegreerd met Active Directory. Hierdoor hoeft de ICT-afdeling haar controle over de zakelijke identiteiten van de werknemers en partners niet op te geven. Bovendien kan zij gebruikmaken van reeds aanwezige technologie, expertise en processen. In tegenstelling tot andere oplossingen zijn er geen ingrijpende wijzigingen van de firewall, Active Directory of applicaties in de DMZ vereist. De informatie over zakelijke identiteiten blijft centraal opgeslagen in Active Directory onder het beheer van de ICT-afdeling en wordt nooit in de cloud gerepliceerd. Dankzij centraal overzicht van, en controle op, alle SaaS-applicaties kan de ICT-afdeling het aantal telefoontjes naar de helpdesk over aanmeldingsproblemen en verzoeken om het resetten van wachtwoorden met tot maar liefst 95 procent verminderen. Single sign-on zorgt daarnaast voor verbeterde beveiliging, omdat dit een einde maakt aan wachtwoorden en inlogpraktijken die niet aan de beleidsregels voldoen. Kritische taken zoals het intrekken van de gebruikerstoegang tot applicaties, apparaten en ICT-bronnen kunnen op eenvoudige wijze worden uitgevoerd door simpelweg de Active Directory-account van de gebruiker te deactiveren.

Uiterst schaalbare cloud-oplossing met ondersteuning voor een keur aan applicaties

Centrify DirectControl for SaaS biedt ondersteuning voor honderden applicaties die gebruikmaken van SAML of andere SSO-standaarden zoals OAuth and OpenID. Hetzelfde geldt voor applicaties die voor de authenticatie louter gebruikmaken van formulieren. Voorbeelden van ondersteunde applicaties zijn Box, Google Apps, Marketo, Microsoft Office365, Postini, Salesforce, WebEx, Zendesk en Zoho.

“Steeds meer marketingmedewerkers maken gebruik van bedrijfskritische SaaS-applicaties zoals Marketo voor het uitvoeren van strategische marketingactiviteiten en het verbeteren van de concurrentiepositie. Maar om hierin succesvol te zijn, moeten deze diensten ‘simpelweg werken’”, zegt Robin Bordoli, vice president Partner Ecosystems bij Marketo. “Centrify, een partner binnen het Marketo LaunchPoint-netwerk, biedt een oplossing voor de single sign-on-problemen van onze klanten door een einde te maken aan de noodzaak om wachtwoorden voor alle mogelijke applicaties te onthouden, en garandeert daarnaast veilige toegang tot het platform van Marketo.”

• Het MyCentrify-portaal is een met Active Directory geïntegreerd en via de cloud toegankelijk gebruikersportaal met functies als:
  • MyApps — een gebruikersinterface die met één klik toegang biedt tot SaaS-applicaties op basis van single sign-on
  • MyDevices — self service-functies voor het resetten van wachtwoorden en het op afstand opsporen en vergrendelen van mobiele apparatuur
  •  MyProfile — self service-functies voor het instellen van een select aantal gebruikerskenmerken voor Active Directory, het ontgrendelen van accounts en het resetten van wachtwoorden
  •  MyActivity — rapportage die gebruikers in staat stelt om zelfstandig melding te doen van verdachte activiteiten die betrekking hebben op hun account.
• De Centrify Cloud Service is een dienst die veilige communicatie mogelijk maakt tussen Active Directory-systemen op de locatie en de SaaS-applicaties die worden opgevraagd via het gebruikersportaal MyCentrify. Op deze manier is het niet nodig om een directory in de cloud op te zetten. De dienst is gebaseerd op Microsoft Azure, biedt single sign-on en beheert de toegang tot SaaS-applicaties op basis van beveiligingstokens die de identiteit van gebruikers afzetten tegen Kerberos, SAML of hun inloggegevens voor Active Directory. Deze uiterst schaalbare cloud-dienst wordt gebruikt door Centrify for Mobile, een oplossing voor mobiele authenticatiediensten en het beheer van mobiele apparatuur.


• Centrify Cloud Manager is een gebruikersinterface die beheerders toegang biedt tot de Centrify Cloud Service. Vanuit deze centrale locatie kunnen zij alles beheren: de toegang tot SaaS-applicaties en single sign-on, mobiele apparatuur en gebruikersprofielen. De interface biedt verder gecentraliseerde rapportage, bewaking en analyse van alle mobiele en SaaS-activiteiten. Dit zorgt voor optimale beveiliging en compliance, terwijl de complexiteit van het beheer wordt teruggedrongen door minimalisatie van het aantal beheer- en rapportage interfaces.


• Centrify Cloud Proxy maakt naadloos gebruik van de informatie in Active Directory ter ondersteuning van het toegangsbeheer voor SaaS-applicaties en mobiele apparatuur via Centrify Cloud Services. Deze proxy omvat een eenvoudige Windows-service die achter de firewall van de klant draait en real-time authenticatie, policy en toegang tot gebruikersprofielen biedt, zonder Active Directory-informatie naar de cloud over te dragen.

“Veel van de bestaande oplossingen voor SaaS SSO bieden niet waar gebruikers om vragen of wat de ICT-afdeling nodig heeft”, zegt Corey Williams, senior director Productmanagement bij Centrify. “Single Sign-on browsers en mobiele apparatuur bieden toegang tot alle applicaties, of deze nu op locatie of in de cloud worden gehost. We hebben onze oplossing speciaal ontwikkeld om in deze behoefte te voorzien. Met Centrify kunnen klanten hun aanwezige identiteitsinfrastructuur gebruiken om single sign-on te combineren met toegangscontrole, rechtenbeheer, het afdwingen van beleidsregels en compliance.”

Prijzen en beschikbaarheid
Centrify DirectControl for SaaS bevindt zich momenteel in de openbare bètafase en zal naar verwachting in het eerste kwartaal van 2013 verkrijgbaar zijn tegen een maandelijks tarief van 4 dollar per gebruiker. De gratis dienst Centrify Express for SaaS is per direct beschikbaar in de bètaversie en biedt gratis toegang tot de Express-gebruikersgemeenschap en online ondersteuning. Voor meer informatie of deelname aan het openbare bètaprogramma kunt u terecht op http://www.centrify.com/saas/free-saas-single-sign-on.asp

Over Centrify

Centrify levert geïntegreerde software- en cloud-oplossingen voor de centrale controle, beveiliging en auditing van systemen, mobiele apparatuur en applicaties, of deze zich nu op locatie of in de cloud bevinden. Centrify maakt hiertoe gebruik van de infrastructuur waarover de klant reeds beschikt — Microsoft Active Directory. Meer dan 4.500 organisaties wereldwijd, waaronder 40 procent van de Fortune 50 en meer dan 60 overheidsinstellingen, maken gebruik van de oplossingen van Centrify om de ICT-kosten te reduceren, de beveiliging te optimaliseren en aan de compliance-eisen te voldoen. Raadpleeg voor meer informatie over Centrify en zijn oplossingen http://www.centrify.com/.

###

Centrify, DirectAudit, DirectControl en DirectSecure zijn gedeponeerde merken, en DirectAuthorize en DirectManage zijn merken van Centrify Corporation in de Verenigde Staten en andere landen.

Opmerking – Gartner, “2013 Planning Guide: Identity and Privacy,” door Ian Glazer, 1 november 2012.

AxiCom

global technology PR

ingrid hamers
axicom
watertorenplein 4b
1051pa
amsterdam
t: +31 (0)20 75469 83
f: +31 (0)20 75469 88
m: +31 (0)651 665 538
ingrid.hamers@axicom.com
www.axicom.com

KvK Amsterdam: 27193737

Geen opmerkingen:

Een reactie posten